Vandaag ben ik naar Roeselare meegereden met mijn baasjes.
 
We kwamen aan in de buurt van het station, waar we ons rijdend huisje parkeerde.
 
Onze wandeling ging vandaar uit richting Grote Markt, omdat daar gewoonlijk een INFO te vinden is. Maar omdat het vandaag de 21 juli is (nationale feestadg) was alles gesloten. Onderweg naar de grote Markt kwamen we lans De Coninclplein. Daar stond het standbeeld van Albrecht Rodenbach en een infobord voor een voettocht over deze persoon. Ons besluit stond direkt vast om de tegels op de grond te volgen met een pijl erop. Dit gaf ons dan toch een idee en wandeling naar de mooie gebouwen en plaatsen van Roeselare. We naderde de Grote Markt, waar in de namiddag een stratenloop aan kwam. Van de Grote Markt via een mooie winkelstraat naar het Park. Het park werd gemaakt van een oude kanaalarm, wat vroeger schepen aanmeerde voor Roeselare. Has een mooi architektuur van een park. Wat verder wandelen kwamen we aan het Oud kerkhof, waar ik eigenlijk niet binnenmocht. Maar ja, ik volg de pijlen op de grond moest er toch binnen. De pijlen brachten ons naar het graf van Rodenbach. Zo’n mooi kerkhof met vele grote graven had ik nog niet gezien. Langs de andere zijde verlieten we het Kerkhof terug richting Grote Markt. Achter de grote markt wandelde we richting Station, dat ook vernieuwd werd toen men de sporen in de hoogte heeft gebracht. Een zeer modern station. Nog enkele honderd meter terug naar ons rijdend huisje. Ik was blij, want ik had toch zo’n dorst.
Mijn baasje moesten eerst nog hun middagmaal opeten en gingen we terug huiswaarts.
Omdat mijn baasje van stations hou, reeds hij nog langs het station van Ardooie en later nog dit van Oostakker-Lourdes.
Het station van Oostakker-Lourdes werd gerestaureerd (Rotary Club) en het was prachtig gerestaureerd, alleen langs de buitenzijde. Proficiat Rotary voor het bewaren van deze hystorische gebouwen, die toch nostalgie uitstralen.
 
Zo dit was het dan, weer een geslaagde uitstap, mijn baasje heeft weer een goede gok gedaan en het weer was wat zon en wat wolken.
 
Woef,Woef – Cupido