Nu ben ik weer in een hobby gevallen, heb al zo veel hobby gehad. Maar ik verander graag omdat ik een waterman ben.
Zowat enkele maanden geleden botste ik op een naturistenforum op een oproep voor naakt figuratie in de film "Sonny Boy".
Toch eens over nagedacht, heb ik me ingeschreven. Een paar emails op en neer en mijn besluit stond vast. Ik had me ingeschreven.
Dit ging door in het Fort van Breendonk, in de douche ruimte.  Maar een paar dagen later kreeg ik een email met de vraag of mijn baard eraf mocht en eventueel mijn haar. Weer wat nagedacht, want mijn baard stond er 41 jaar op zonder dat hij er ooit eens afgeweest. Een emailtje terug met de bevestiging dat ik er akkoord mee was.
Dan kwam de dag voor de opnames, en ik werd  toch wat zenuwachting om toch naakt voor de camera’s te staan en dan nog voor een grote film. Maar de volgende dag kwam ik aan in Breendonk en er stonden al veel auto’s van figuranten. Ik melde me aan, en kreeg al direct te horen dat ik in de groep zat van de kaalgeschorene. Toch weer eventjes de twijfel. Maar we waren er met vele. Ik zag daar nagebootste duitsers lopen, enkele vrouwen duits uniform, kreeg toch wat vorm van de oorlog. Een grote hal met de kostums en allerlei atributen en op een zeker moment moest onze groep zich gaan omkleden. We moesten onze onderbroek aanhouden en een kamerjas dragen, die we hadden meegebracht. We gingen iets daarna naar de set, maar voor onze groep duurde het toch weer even voor we aan de set begonnen. Ik begon al te denken dat wij een reservegroepje waren. Rond 17 uur moesten we de douche ruimte binnengaan, en een paar maal een repetitie volledig naakt. Zo een viermaal en dan werd er tweemaal gefilmd. Maar toen was ik nog niet kaalgeschoren. We mochten terug buiten wachten, maar ik moet er bij zeggen dat die dag het zonnetje scheen. Na een half uur werd onze groep 5 man denk ik terug binnengeroepen en werden we kaalgeschoren voor de volgende set. Het was wel een aardig gevoel. Maar de dame deed dat met zorg.
Als ik geschoren was vroeg een van die mensen daar om onder die douche te gaan staan voor afstands maten te nemen met de camera’s, naast mij was het plaatsje vrij en dit was bestemd voor de hoofdrolspeler. Ik had daar wat geluk dat ik naast de hoofdrolspeler mocht staan. De douches werkte echt en die set hebben we drie maal moeten overdoen.  Er werd geroepen en getierd in het duits om bang van te krijgen. Het moest echt lijken;
Die dag kregen we een zeer goede catering en het eten was af. Voor mij was het de eerste maal dat ik figureerde en dan nog in mijn blootje.
De stap was gezet naar meer figurati’s.
De dagen er na zoeken op het internet en ik kwam al direct bij nieuwe aanvragen voor figuratie. Zo kwam ik bij de nieuwe film van Mega Mindy, waar ik twee dagen ben geweest voor de opname in Tongeren.
De volgende werd voor de VRT een produktie die in het najaar wordt uitgezonden als een 13-delige serie. "Dubbelleven". Werd gefilmd in Mechelen.
en mijn laatse die ik gedaan heb is een videoclip samen met Sandra Kim in Sint-Truiden.
Nu met die verschillende figuratie’s heb ik natuurlijk nieuwe  vrienden leren kennen en dat is toch een tof gevoel, om eens wat verandering in het leven te krijgen.
Hopelijk nu afwachten op de volgende figuratie, maar we gaan eerst voor 14 dagen naar Creuse-Nature in Frankrijk.