Figuratie in de langspeelfilm "Groenten uit Balen"
 
Gisteren weer van de partij in de film "Groenten uit Balen". Om 5:30 uur uur moest ik aanwezig zijn in de Sporthal van Balen. Daarom was ik vertrokken om 4:00 in de morgen. 10 na 5 kwam ik als tweede figurant aan in de sporthal. Ik mocht direct al een koffie halen aan de de grote percolator, maar die bleek stuk te zijn. Er kwamen druppels gewijst andere figuranten binnen, in totaal verwachten ze 250 mannen en vrouwen en enkele kinderen.
Deze opname had al eens plaats gehad op 11 november, maar door het barre weer werd dit afgelast rond 15:00 uur. Gehoord van andere figuranten. Dus alles werd opnieuw in paraatheid gebracht. Die sporthal was een 10-tal minuten van de filmset en daarom werden vervoerd met een bus. De opname hadden plaats aan het brugje aan het fabriek in Balen Wezel.
Over het verhaal en de sets kan ik nog niets vertellen, maar ik kan je linken naar volgende website, die er meer naar vertellen,.
Het bizar koud en ik had mijn thermisch ondergoed vergeten aan te doen in de sporthal, waar mijn zak is blijven liggen. We hebben gans de dag een set opgenomen waar de oproer politie aanwezig was (figuranten). Deze opname werden allerlei camera posities genomen. Daarom  hebben we bijna gans de dag op de zelfde plaats gestaan, omdat je altijd in de beginpositie moet staan.
Rond de middag werden we dan eerst naar een Dancing geleid om een koffie te drinken en vandaar uit wandelen we een kleine 500 meter naar het parochiezaaltje van het gehucht Wezel. We kregen er een zakje met een flesje water, drie zeer kleine broodjes en een mandarijntje. Na het middagmaal konden we terug naar de set aan het brugje. Waar we de rest van de dag weer op ons zelfde plaatsje moesten staan. Het was een plezante ervaring, maar nu zou ik toch nadenken om zo iets nog te doen, massafiguratie.
Dit was mijn 11e figuratie.
 
Nu kijken we weer uit naar de volgende.